Wednesday, June 15, 2011

Netflix to Launch in Spain in 2012

The other day I saw the great news - Netflix will launch in Spain in 2012! After my recent post on Netflix, you can imagine how thrilled I am that they will be entering the Spanish market. Strangely, the news is hard to locate in English, but here is a translation of the El Mundo article on the topic which appeared on 9 June 2011.

   Netflix, which provides an online streaming service for movies, is preparing to launch in Spain at the beginning of 2012.
   According to LeFigaro.fr, the online platform for renting movies and series, which recently expanded into Canada and is preparing to arrive in South America at the end of this year, plans to initiate its entrance in Europe through the Spanish market.
   In just two years, Netflix became the market leader in distribution of movies and series via streaming, proving that the business can be profitable.
   Thanks to the success, the company wants to expand into other countries, despite the inconveniences that managing content copyrights can present. 
   The Internet Association revealed in January that Netflix is having issues entering the Spanish market due to the widespread copyright abuse, which represents a cost of two to three times greater than the same copyright in other countries in Europe such as France and Germany. 
   Nevertheless, according to Le Figaro, the company could be close to getting the copyrights it needs.
The Netflix business model is based on a monthly subscription payment of as low as $8 (less than €6), through which the member can stream any available title as many times as they want, without time limits. The service is similar to Seriesyonkis and Cinetube, although Netflix is 100% legal, because Netflix has the license to transmit the content. 
   Part of Netflix’s success is due to their ability to offer content of high interest, many times exclusive content, such as the series “House of Cards”, a series consisting of 26 episodes directed by David Fincher and starring Kevin Spacey, for which Netflix paid $100m (€68m).
   Today Netflix generates more than 20% of all online traffic in the USA, and has more than 23 million subscribers. 
For the moment, Netflix’s priority this year is South America, where they hope to launch at the end of 2011. According to Le Figaro, the launch in Spain will occur at the beginning of 2012, tabling England for the end of 2012 and France for the beginning of 2013.





Netflix prepara su desembarco en España para 2012
ELMUNDO.es | Madrid
Actualizado jueves 09/06/2011 14:15 horas


Netflix, el servicio en línea para ver películas vía 'streaming', prepara su desembarco en España para principios de 2012.


Según adelanta Le Figaro, la plataforma 'online' de alquiler de películas y series, que hace poco se extendió a Canada y tiene previsto llegar a Sudamérica a finales de año, pretende iniciar su entrada en Europa a través del mercado español.


Netflix se ha convertido en dos años en el líder en la distribución de películas y series por 'streaming', demostrando que es un negocio que puede ser rentable.


El éxito ha llevado al portal de alquiler de vídeo 'online' ha desear expandirse a otros países, pese a los inconvenientes que pueda suponer la gestión de los derechos de autor de los contenidos.


Según desveló en enero la Asociación de Internautas, Netflix está teniendo problemas para entrar en nuestro país debido a que los "abusivos derechos de autor" representarían "un coste de 2 a 3 veces mayor que esos mismos derechos en los países de nuestro entorno, como Francia o Alemania".


Sin embargo, según se desprende de la información de Le Figaro, la compañía podría estar cerca de conseguir los derechos necesarios.


El modelo de negocio de Netflix se basa en el pago de una suscripción mensual de 8 dólares (menos de 6 euros) a cambio de poder ver en 'streaming' cualquier título disponible sin límite de veces o tiempo de uso. Su servicio es similar al de portales como Seriesyonkis o Cinetube, aunque totalmente legal, pues Netflix tiene licencia para emitir esos contenidos.


Su éxito radica en ofrecer contenidos de alto interés, algunos en exclusiva, como la serie 'House Cards', una serie de 26 episodios dirigida por David Fincher y protagonizada por Kevin Spacey por la que pagó 100 millones de dólares (68 millones de euros).


Actualmente Netflix genera más del 20% del tráfico de Internet en Estados Unidos, y cuenta con más de 23 millones de suscriptore


Por el momento, su prioridad para este año es América del Sur, donde se espera que Netflix llegue a finales de 2011. Según Le Figaro, el salto a España se produciría a principios de 2012, dejando Inglaterra para finales de ese mismo año y Francia para inicios de 2013.
http://www.elmundo.es/elmundo/2011/06/09/navegante/1307621705.html

1 comment:

BirbaltheDonkey said...

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